niedziela, 1 maja 2011

Podstawowe słówka i zwroty - niemiecki:)






Guten Morgen Dzień dobry

Guten Tag Dobry wieczór

Guten Abend Dobry wieczór

Gute Nacht Dobranoc.

Wie geht es dir? Jak się masz?

Mir geht es gut. Mam się dobrze/wszystko w porządku.

Mir geht es nicht so gut. Czuję się niezbyt dobrze.

Mir geht es sehr gut! Czuję się świetnie!

Mir geht es gut, danke. Und dir? Mam się dobrze. Dziękuję. A Ty?

Wie heißt du? Jak masz na imię?

Ich heiße... Nazywam się ...

Freut mich dich kennenzulernen. Miło Cię poznać

Freut mich auch dich kennenzulernen. Nawzajem / Mi także miło Cię poznać.

Woher kommst du? Skąd jesteś?

Ich komme aus ... Pochodzę z ...

Als was arbeitest du? Czym się zajmujesz?

Ich bin Schüler. Jestem studentem.

Ich bin Lehrer. Jestem nauczycielką

Wo lebst du? Gdzie mieszkasz?

Wo ist ...? Gdzie jest ...?

Wie alt bist du? Ile masz lat?

Ich bin ... Jahre alt. Mam ... lat.

Sprichst du englisch? Mówisz po angielsku?

Ich spreche nur ein bisschen englisch. Mówię tylko trochę po angielsku.

Ich verstehe das nicht. Nie rozumiem.

Kannst du das bitte wiederholen? Możesz to powtórzyć?

Kannst du bitte etwas langsamer sprechen? Możesz mówić zdecydowanie wolniej?

Kannst du mir bitte helfen? Czy możesz mi pomóc?

Ja Tak

Nein Nie

Bitte Proszę

Danke. Dziękuję

Gern geschehen. Nie ma za co!

Entschuldigung. Przepraszam. ( zaczepiając)

Es tut mir leid. Przepraszam. ( za coś )

Bis bald. Do zobaczenia wkrótce.

Bis morgen. Do zobaczenia jutro.

Auf wiedersehen. Do widzenia

Hab einen schönen Tag. Miłego dnia

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie zawsze od czegoś trzeba zacząć naukę języka niemieckiego. Ja jestem wielką zwolenniczką uczenia się z audio kursów https://www.jezykiobce.pl/s/108/audio-kursy-do-niemieckiego dzięki którym wiem, że bardzo dużo wiedzy zostaje w głowie. W końcu jeżeli mam się uczyć języka niemieckiego to przede wszystkim solidnie.

    OdpowiedzUsuń