piątek, 15 kwietnia 2011

1000-niemiecki -pierwsze 50 słówek

1.Ich - ja
2. ist -jest,ma
3. ich -ja ( tak,tak -lista jest po prostu analizą ogromnej ilości tekstu uporządkowaną pod względem ilości, więc słówka się powtarzają...)
4. nicht -nie
5. Sie -Państwo,Ty (oficjalnie,grzecznie),ona
6. du -ty
7. das -rodzajnik "to", występuje przed rzeczownikami, które po niemiecku mają rodzaj nijaki
8. die -rodzajnik "ta", występuje przed rzeczownikami, które po niemiecku mają rodzaj żeński
9. es-ono, to
10. und- i
11. der-rodzajnik "ten", występuje przed rzeczownikami, które po niemiecku mają rodzaj męski
12. zu- do, na ,z ,aby
13. sie-ona
14. Das- p.p. 7:)
15. ein - rodzajnik nieokreślony( męski i nijaki),
16. in- w, na
17. wir-my,nam
18. Du-p.p6:)
19. mir- mnie, mi
20. mit- z
21. Was- co? co to? jaki? jaka?
22. den - to też rodzajnik jak der, die, das tylko w innym przypadku( jak kogoś to interesuje to istnieją  tabelki gramatyczne, ale ucząc się zdań i zwrotów można to "wyczuć" :)
23. mich-mnie, mi, mną , ze mną, ja

24. was-p.p21
25. auf-na, w , o, do( w auf Wiedersehen - do widzenia)
26. dass-że, które, tego
27. er-on
28. eine- rodzajnik nieokreślony (żeński)

29. Es-p.p 9:)
30. hat- ma, jest, posiada

31. Wir-  my, p.p17:)
32. Und- i, p.p.10:)
33. so-więc, tak, aby,
34. sind-są
35. von-z, w ,o
36. dich- ciebie, z tobą
37. war- był, była ,było
38. haben-mieć, mają
39. für- dla, do, na ,za
40. Ja- tak
41. hier-tutaj, tu,
42. an-do, na ,z
43. habe-mam, posiadam
44. Er-on, p.p 27:)
45. bin- ja jestem, jestem ( pierwsza osoba od "być" -sein)
46. wie-jak,jako
47. noch-więcej, bardziej
48. dir- tobie, ci
49. uns-nas, nam, nami
50. sich-się, siebie, sobie

3 komentarze:

  1. Świetna sprawa, całą listę tysiąca najczęściej używanych słówek wraz z polskim tłumaczeniem znajdziesz online pod adresem http://tysiacslow.republika.pl/gerpl1_0.html

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam też aplikację na Androida:
    Niemiecki - 1000 najczęściej używanych słówek
    https://play.google.com/store/apps/details?id=s.populargermanwords

    OdpowiedzUsuń
  3. Język Niemiecki 1000 słów nauczyłem się na stronie http://naukaslowek.pl Nauka w formie quizu i z lektorem.

    OdpowiedzUsuń